CRM for Sales

De moderne klant vraagt meer van zijn leverancier, wat leidt tot complexere en flexibelere verkoopcycli, waarbij de concurrentie altijd aanwezig is.

De beste CRM-software helpt een bedrijf de volledige verkoopcyclus te beheren (leads, processen en team performance), alle rollen van het verkoopteam te ondersteunen (televerkoop, interne verkoop, klantaccountmanagers en verkoopmanagers) op alle locaties en tijdig .

Houd er rekening mee dat het salesteam vaak de meest critische gebruikers van CRM-tools zijn. Focus en eenvoud zijn essentieel om een optimale gebruikersacceptatie te garanderen. Sales wil immers meer tijd besteden aan verkopen en minder tijd aan het leren gebruiken van nieuwe apps.

 

CRM software voor jouw sales team

Verkoopteams willen CRM-functies die helpen deals te sluiten met minder administratie en frictie. Je CRM moet naadloos en gebruiksvriendelijk zijn en up-to-date gegevens bieden die tijd besparen.

CRM-software moet de bedrijfsvoering vereenvoudigen voor zowel verkoopvertegenwoordigers als klanten, zodat het verkoopteam in elke fase van de verkoopcyclus contact kan leggen met klanten en prospects via verschillende kanalen, zoals directe toegang tot de agenda, e-mailsjablonen, taakbeheer, livechat en integratie van sociale media.

Een mobiele CRM helpt verkoopteams in het veld om taken, e-mails en vergaderingen onderweg te beheren, waardoor de administratieve tijd wordt verkort en het beheer van prospects wordt verbeterd.

Verkoopautomatisering is een belangrijke CRM-functie. Workflows begeleiden het verkoopteam door het proces, voegen gegevens toe en zorgen voor naleving van leads tot het sluiten van deals. Taken en meldingen worden geautomatiseerd op basis van acties van verkopers, collega’s of klanten.

Choosemycrm Graphic
Choosemycrm Graphic

Een typisch scenario zou de kwalificatie of overdracht van leads van het marketingproces binnen het CRM kunnen zijn, met als resultaat een betere zichtbaarheid van de verkoopactiviteit voor het marketingteam op leads die zijn genurtured en doorgegeven. De salesvertegenwoordiger die op de hoogte is van zijn verantwoordelijkheden om snel te handelen en een naadloze klantervaring te bieden.

Het CRM van vandaag biedt diepere inzichten in klanten door historische verkoopgegevens en andere bronnen te gebruiken, waardoor teams kunnen leren, zich kunnen aanpassen en prognoses kunnen maken.

Predictieve analyses die gebruikmaken van automatisering van machine learning brengen het CRM een stap verder in het suggereren van de beste vervolgacties, het verminderen van het churn-risico en het verbeteren van gepersonaliseerde verkoop om bedrijfswaarde toe te voegen.

Geef salesmanagers meer mogelijkheden met CRM-software

Een van de grootste impact voor de productiviteit en het succes van de verkoop is voor het verkoopmanagement, dat statusrapporten per e-mail aan het team moet vragen en vervolgens handmatig spreadsheets moet bijwerken met die informatie over de verkoopprestaties, wat snel verouderd is en kostbare tijd voor het bedrijf verspilt.

Verkoopmanagers hebben realtime transparantie nodig om de verkooppijplijn en KPI’s van hun team te beoordelen, met de belangrijkste functie van visuele, configureerbare en gebruiksvriendelijke CRM-verkoopdashboards. Aanvullende verkooprapporten en weergaven van activiteiten bieden het management de tools en gegevens die ze nodig hebben om zich te richten op specifieke verbeteringen. Het CRM moet in realtime worden bijgewerkt voor tracking versus targets, om trends te herkennen en problemen op te lossen voordat het te laat is.

Bij het beoordelen van CRM-keuzes moeten de verkoopfuncties in Customer Relationship Management-software betrekking hebben op:

  • Salesforce en pijplijnbeheer van marketing leiden tot verkoopkansen met voorspellende prognoses
  • Automatisering van de verkoopfase vanaf het begin, inclusief volledige geschiedenis en prospectinformatie van marketingopvoeding en -kwalificatie bij de overdracht en zichtbaarheid voor marketing- en verkoopsamenwerking
  • Lead-, contact- en prospectbeheer met functies voor het scoren van leads voor hulp bij het stellen van prioriteiten
  • Volledige ondersteuning voor offertes en verkoopvoorstellen afgestemd op je zakelijke productcatalogus, met CPQ-functionaliteit als er sprake is van complexiteit binnen je prijs- of aanbiedingsstructuur, inclusief klantvoorkeuren en suggesties voor up- en cross-selling
  • Kortingsbeheer met geautomatiseerde goedkeuringsprocessen binnen bedrijfsrichtlijnen voor efficiëntere en nauwkeurigere klantoffertes
  • Mobiel ingeschakeld voor verkopers om CRM in het veld bij te werken en te bekijken, met geïntegreerde contactfuncties zoals het verzenden van een e-mail, het plannen van de volgende vergadering, enz.
  • Gepersonaliseerde dashboards voor verkooppersoneel en bedrijfsmanagement om hun pijplijn en KPI’s te beheren
  • Integratie met agenda’s, documenten en e-mail om het gebruik van CRM in te bedden in het dagelijks zakenleven
  • Begeleide best practice-hulp via Sales Playbooks en sjablonen voor elke stap van de verkoopprocessen
  • Naleving van de AVG voor best practice-opslag en gemakkelijke toegang tot prospect- en klantgegevens die in je bedrijf worden bewaard
  • Ondersteuning voor vergadernotities met verslagen van klantbezoeken en automatisch gedeeld met collega’s (zoek naar tekst-naar-spraak-functies voor buitendienst)
  • Verkoopinzicht om performance te bewaken en proactief verkoopanalyses te bieden als onderdeel van dagelijkse samenwerkingstools. Dashboards op basis van gebruikersrollen kunnen veelgebruikte KPI-prestatieoverzichten weergeven die vervolgens eenvoudig door de gebruiker kunnen worden gepersonaliseerd om empowerment, coaching en bijscholing te ondersteunen
  • Functies voor sociale verkoop die zijn geïntegreerd met de CRM-software voor relatieverkoop geïntegreerd met sociale mediaplatforms zoals LinkedIn om verbinding te maken met klanten en hun zakelijke netwerken
  • Let op Contextuele verkoop voor suggesties voor de volgende beste stap in het koesteren van klanten en prospects. Kunstmatige intelligentie ingebed in CRM-software ondersteunt dit diepere niveau van klantinzicht om te helpen bij het opbouwen van een uniek en verrijkt klantbeeld

Hoe kunnen sales CRM-functies worden geïntegreerd met andere belangrijke bedrijfsgebieden om uitzonderlijke klantervaringen te bieden?

Sales

CRM of Customer Service

Bussiness

Customer Insights and Customer Data Platforms

Service

CRM for Field Service

Marketing

CRM for Marketing

Contact

Kunnen we u helpen? Neem contact op !

* Wilt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief?