Wat is een CRM
Customer Engagement wordt ondersteund door CRM-software, die alle interacties met klanten, partners en stakeholders opslaat. Het maakt automatisch delen van gegevens mogelijk en stimuleert samenwerking binnen teams.
Een CRM-applicatie, gecombineerd met een klantgerichte aanpak, verbetert de verkoopproductiviteit, het beheer van marketingcampagnes, verkoopcontact, dienstverlening en analyse van klantgegevens, wat groei stimuleert door verbeterde zakelijke relaties.
De definitie van een CRM en wat het inhoudt
CRM (Customer Relationship Management) is software die alle interacties tussen een bedrijf en zijn klanten centraliseert in één database. Door alle contactgegevens in één systeem te hebben, kunnen bedrijven klantrelaties verzamelen, volgen en versterken, en zo de behoeften van klanten begrijpen en vervullen. Het doel is om uitstekende klantervaringen te leveren, tevredenheid, retentie en service te verbeteren.
CRM-software helpt organisaties hun klanten beter te begrijpen, behoeften te anticiperen en gepersonaliseerde aanbiedingen vorm te geven. Met één klantbeeld kunnen organisaties samenwerken, kennis delen en de efficiëntie van verkoop, marketing en service maximaliseren.
Een gecentraliseerde aanpak van klantbetrokkenheid is gunstig voor meerdere teams, verhoogt de verkoopproductiviteit, vermindert datasilo’s, automatiseert marketingcampagnes, verbetert de klantervaring en verbetert het beheer van aftersalesservice.
De scope van een CRM
en wat het voor jouw bedrijf kan doen
CRM helpt je klanten te winnen en te behouden door contacten te beheren voor verkoop-, marketing- en klantenserviceteams. Organisaties van alle groottes kunnen CRM gebruiken om prospects, klanten, partners en leveranciers te beheren.
In de wereld van vandaag, waar bedrijven en toeleveringsketens verspreid zijn over verschillende locaties en landen, en teams meer flexibiliteit verwachten op de moderne werkplek, is cloud-CRM essentieel geworden. Het stelt teams, met name verkooppersoneel, in staat om overal toegang te krijgen tot klantgegevens en deze bij te werken, waardoor de tijd voor gegevensinvoer wordt verkort. IT-teams profiteren ook van snellere implementatie, kosteneffectieve schaalbaarheid en verbeterde beveiliging.
Moderne CRM-software omvat automatisering en workflows als belangrijkste functies. Automatisering bespaart tijd, verhoogt de productiviteit en personaliseert klantervaringen op schaal. Marketingteams kunnen campagnes automatiseren op basis van reacties van klanten, terwijl verkoopteams meldingen ontvangen voor leadtoewijzingen en taakdeadlines.
Geïntegreerde CRM-analyses zijn ook van vitaal belang bij het evalueren van uw CRM. Analytische tools transformeren gestructureerde gegevens in rapporten en dashboards, vaak afgestemd op jouw rol of sector. Machine learning verbetert datamining door trends te detecteren en inzichten te bieden.
Zorg ervoor dat jouw CRM voldoet aan functionele behoeften en een uniform beeld biedt van de bedrijfsprestaties ter ondersteuning van het management.
Een uitgebreid CRM verenigt alle back-end contactpunten van een klantreis met jouw bedrijf, van marketing tot verkoop, tot klantenservice en onderhoud – met een inzicht die een 360 klantbeeld biedt.
Ontdek hoe verschillende teams (waaronder marketing, verkoop, klantenservice, buitendienst en CX) profiteren van een CRM en vergelijk ze met je business requirements.
Vergelijk CRM-oplossingen
Ontdek de voordelen van CRM-software
CRM-systemen helpen organisaties relaties met klanten op te bouwen en processen te stroomlijnen. Zo kunnen ze de verkoop verhogen, de klantenservice kunnen verbeteren en de winstgevendheid vergroten.
Kijk eens goed naar welke voordelen en criteria je moet kijken in de tools die je selecteert.
Hoe field service CRM-functies integreren met andere belangrijke bedrijfsonderdelen om een uitzonderlijke klantervaring te bieden?
CRM for Sales
CRM for Marketing
CRM for Field Service
CRM for Customer Services